2. Ekologia vs moda- sustainable fashion

2.2. Polska moda na eko czyli slow fashion

Kilka miesięcy  temu poruszałam zagadnienia dotyczące wpływu mody na środowisko oraz znaczenia ekologii  w branży odzieżowej. Dziś  opowiem o coraz większej popularności rodzimych marek, które specjalizują się w SLOW FASHION.

Czym właściwie jest SLOW FASHION? Analogicznie jak w przypadku pojęcia SLOW FOOD, autorom chodzi przede wszystkim o świadome i uważne wytwarzanie i konsumpcję. Hasła przewodnie tego ruchu to rozwaga, odpowiedzialność, lokalność.  Projektanci SLOW FASHION stawiają na produkcję w Polsce, w krótkich, autorskich seriach, co gwarantuje klientom dobrą jakość i oryginalne produkty. I tak możemy nabyć bluzy z ekologicznej wełny prezentujące nadwiślańskie gatunki chronione, sukienki, które można nosić obustronnie, biżuterię z potłuczonej porcelany czy okulary dopasowane do fizjonomii i charakteru klienta. Nie brakuje też firm , które specjalizują  się w bardziej klasycznych, ponadczasowych  formach i fasonach.  Każdy znajdzie zatem coś dla siebie. Podczas kolejnych wyprzedaży warto zastanowić się czy naprawdę potrzebujemy  kolejny  tani t-shirt  lub sweterek z sieciówki produkowany z dużym prawdopodobieństwem  w sposób naruszający podstawowe prawa pracownicze czy wręcz przy wykorzystaniu niewolniczej pracy dzieci. Zainwestujmy  w unikatowy ciuch wyprodukowany w naszym kraju,  zaprojektowany przez zdolnych młodych projektantów z poszanowaniem zasad nie tylko fair trade, ale także ochrony środowiska. Twórzmy nowy trend, bądźmy ECO-FRIENDLY. Linki: http://www.wikihow.com/Be-Eco-Friendly – kilka wskazówek jak być eko w codziennym życiu http://www.slow-fashion.pl// – nasze marki zaangażowane w projekt i tragi SLOW FASHION Slow-Fashion1 Żródło fotografii: http://www.slow-fashion.pl/

Katarzyna Aleksandra Danowska

Katarzyna Aleksandra Danowska

- ekspert w zakresie opracowania i wdrażania dresscode’u biznesowego,- doświadczona i wielokrotnie nagradzana projektantka, m.in. "Projektant Roku", "Doskonałość Mody",- duże doświadczenie rynkowe w realizacji projektów strojów służbowych dla takich klientów, jak m.in.: mBank, PZU, Energa, PGE, PGNiG, Enter Air , Neckermann i wielu innych,- na koncie ma liczne szkolenia z zakresu wizerunku biznesowego- miłośniczka i propagatorka idei slow-fashion,- autorka fanpage’u www.facebook.pl/dresscodepl