Odzież dla pracowników
Pracodawca ma prawo wymagać aby wizerunek pracownika zawsze był zgodny i spójny z filozofią firmy i marki dlatego powinien zlecić opracowanie całościowej koncepcji odzieży dla pracowników a także ich późniejszą produkcję i dostawę wyspecjalizowanej firmie.
Profesjonalny wizerunek biznesowy to element pierwszego wrażenia, podkreśla prestiż i autorytet firmy i często decyduje o konkretnych postawach klienta a więc musi:
- wzbudzać zaufanie,
- wskazywać na fachowość i kompetencje,
- wskazywać na wiarygodność, solidność i odpowiedzialność,
Dobrze zaprojektowana odzież dla pracowników spełnia wiele funkcji.
Funkcja zewnętrzna:
- odzież służbowa staje się komunikatem: „Jaka jest firma, jak bardzo wiarygodna, jak ważni są dla niej jej klienci”,
- stanowi element konsekwentnie budowanego wizerunku marki,
- zwiększa kulturę organizacyjną, wprowadza ład estetyczny i zapewnia poczucie spełnienia standardów jakości w obsłudze klienta, zwiększa rozpoznawalność firmy na rynku: pracownicy ubrani według podobnych (ściśle określonych, przemyślanych) zasad, kolory zgodne z logo firmy,
- wyraźnie odróżnia pracowników firmy od interesantów. Ubrania dla pracowników oznaczone Logo firmy u oraz plakietka (identyfikator) z imieniem i nazwiskiem umożliwiają łatwą identyfikację pracowników,
- zapewnia dodatkową reklamę – pracownicy ubrani w jednakową odzież stanowią spójną całość z wystrojem salonów sprzedaży i punktów obsługi klienta.
Funkcja wewnętrzna:
- jest czynnikiem motywacji pracowników oraz ich poczucia przynależności do określonej (wspólnej) organizacji,
- jest sposobem na integrację zespołu i związanie pracowników z firmą,
- eliminuje problem błędów w doborze garderoby, który mógłby postawić firmę w niekorzystnym świetle lub zaburzyć całościowy, zamierzony odbiór wizerunku zewnętrznego,
- wpływa na zwiększenie pewności siebie, poprawia samopoczucie,
- ubrania dla pracowników zapewnione przez pracodawcę eliminują problem kosztownych wydatków na zbudowanie służbowej garderoby.
Przekaz wizualny odgrywa szczególną rolę w budowaniu wizerunku firmy, odwołując się do emocji i podświadomych skojarzeń. Współcześnie obserwujemy nieustanny wzrost roli obrazu w komunikacji społecznej – dlatego tzw. „ścieżka wizualna” stanowi tak ważną część działań marketingowych i PR-owych każdej firmy, a zwłaszcza tych, które opierają swoją działalność na relacjach z klientami.
Przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy wiele takich całościowych projektów. Nasze działania zostały docenione i znajdują odzwierciedlenie w licznych referencjach. Zaufało nam wiele firm. https://www.dresscode.pl/klienci/